Моето смути - основни съставки

 

Тази прекрасна напитка, за която така и не ми попадна българска дума, е неизменна част от менюто ми вече близо 7 години. Всъщност тази напитка е храна. 😊 И е чудесна основна или междинна закуска, според това как се храните.

Ето какво слагам аз в голямата чаша на нутри булета (това е уредът, който наистина разбива всичко до идеално гладка кремообразна смес, без да ми оставя после листенца или семчици по зъбите):

-   месест плод: банан/ праскова/ нектарина/ пъпеш или друга плътна основа по избор. Един от тези, не всички заедно 😊 Ще кажете: Сладки са. Да, но слагайки 1 плод за цялото семейство, няма да прекаралите толкова. А и смесени с всичко останало… преживява се;

-    зеленолистен зеленчук: кейл!/ спанак/ каква да е зелена или цветна листна салата. По желание - и 1 стрък магданоз;

-       вода на око, за да стане гладка кашица, а не блудкава течност. Все пак храненето е и удоволствие.

Това са 3-те основни елемента. От там нататък дайте воля на въображението си. Можете да добавите друг плод, какъвто ви се яде в момента (добре е да е сезонен, без значение дали е дребен горски или по-голям, а може и от двете), зеленчук (морков, краставица,… Не всички зеленчуци са добри за смути. Или поне на мен не ми харесват.), ядки и семена (предварително накиснати), хранителна мая (за да сте спокойни през деня) и каквото още ви хрумне и мислите, че е добре за организма ви. Примерно аз добавям кокосово мляко понякога и тахан. Сега разбирате защо казвам, че е храна. А и по всички правила на науката нещо различно от вода, чай, кафе или без-/алкохолна напитка е храна.

Основните ползи на смутито: стига до клетките и ги храни (стига да не са заключени от постоянен стрес), фибрите извеждат навън шлаките, намаля теглото, засища и т.н. Кога примерно, освен ако не сте зеленолистен маниак като мен, ще седнете да ядете суров спанак или кейл? А още повече ще успеете да го предложите на децата си. И изобщо набавяме ли си достатъчно сурова храна през деня? Е, смутито е едно фантастично решение и ви го препоръчвам горещо!


******

Снимка: www.znamdaiam.bg





Коментари